CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 14, 2011

"long distance relationship"

jauh x??? hanyer aku yg rase...
kali ni aku nak share tentang kelebihan cinta jarak jauh(long distance relationship).Sebab aku pon tgh berada dalam situasi cinta jarak jauh(long distance relationship) ni. hahahhah..jauh la sgt an.... tp bg aku mmg jauh giler laaa...

Sebab aku pun rasa macam tu bila kadangkala ada couple yg meluahkan perasaan mereka antara satu sama lain di ruang yang sangat terbuka seperti ruangan status di Facebook.Contohnya macam ni:

"Bi..I tak boleh nak tidur lah,I rindu sangat2 nak picit pipi you yang comey tu"

Bagi aku,kata-kata atau ucapan manja antara pasangan kekasih biarlah menjadi subjek yang bersifat personal dan tak yah nak maklumkan kepada orang lain.Bayangkan kalau parent atau ahli keluarga terdekat terbaca status Facebook tersebut.MALU TAK? bkn jelous je mek....sumpah x....haahhahha....

Kembali semula kepada tajuk asal ,3 kelebihan cinta jarak jauh(long distance relationship). antaranya ialah:

1.Menjimatkan wang
Dalam long distance relationship,tak perlulah nak selalu berjumpa atau dating.Seorang di penang dan seorang lagi di Sabak Forest, macam mana nak dating. Aku keluar date pun cuma setahun x sampai 5 kali. Itupun bila boyfriend aku balik ke BUKIT BERUNTUNG. 2 pon da byk kali balik sana kiteowg still x jumpe gak...JIMATkan.. hahahhaha.....

2.Memupuk sifat saling percaya dan jujur kepada pasangan
 
Bila dah jauh,kenalah saling percaya dan jujur kepada pasangan kita.Kalau tak saling percaya,hubungan tersebut tak akan berjaya.

3.Tak mudah bosan
 
Aku biasa jumpa kawan-kawan aku yang kerap kali putus cinta dan bertukar-tukar pasangan kekasih.Sebabnya cukup mudah,iaitu sudah bosan dengan "ex-",jadi perlulah mencari orang lain sebagai pengganti.
hepy2 !!!
Dalam long distance relationship,tak akan mudah bosan..percayalah!coz x selalu tgk muke si dia!!!! hahhaha..bila x jumpe so x gadoh2...tol x???

0 comments:

Post a Comment