CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 25, 2012

Kawin Awal !

Okeyh ! Salam.. 
Nie la topik yang paling hangat and tengah berlegar2 dalam kepala otak aku sekarang ni! 
Kes kahwin pada waktu belajar ! 
Actually aku x berape nak sokong benda ini.
Tp kalau la jadik dekat aku ! Aaaaa...
Nauzubillah ! mintak simpang.. ;)
sambil2 kerja ini aku sempat lagi search pasal topik nie..
so check it out bebeh !

Banyak gile persoalan yang telah timbul !
Naik pening aku 
antaranya nie :

Kawin Time Study
  • boleh ker?
  • ader duit ker nak tanggung keluarga??
  • ada masa ker untuk keluarga??
  • kawan-kawan dok enjoy...mengalami zaman bujang yang indah. ko x jeles ke ?
-ustazah aku ada cakap bila kawin muda ni jiwa akan tenang..tak ada nak gatal-gatal ! bila buat kerja apa-apa pun tak ada masaalah..kerana mendapat keredhaan dari pasangan.. ye ke?

-kahwin muda jugak boleh mengelakkan maksiat..elak fitnah dan buruk sangka..

-membuatkan pasangan kita sumber inspirasi untuk berjaya..
emmm..betul jugak tu ! tapi kalau jenis pemalas jangan laa kawin awal-awal..menyusahkan anak orang je !

-tapi bagi aku la, susah laaah kawin awal ni...nak bagi keluarga makan apa?
bila study nnt mesti ader perasaan cemburu lah...tipu la kalau tak ada..
girl plak ! if da pregnant, so macam mane nak pergi class? please la pikir pasal benda2 nie semua..

Apa2 pon terpulang lah ! hak individu okeyh !

-Biarlah kita lengkap dan bersedia untuk menunaikan semua tanggungjawab untuk berkeluarga

Then barulah fikir pasal kawen2 nie ! ok guy's ! pikir elok2 

0 comments:

Post a Comment